Trade Marketing Category Specialist

Ferrero

  • São Paulo - SP
  • Permanente
  • Período integral
  • Há 3 dias
Localização de trabalho: ​São Paulo​Base para atuação: São Paulo - SPA Ferrero é uma empresa familiar com uma visão verdadeiramente moderna e global, e a casa de marcas icônicas como Nutella®, Tic Tac®, Ferrero Rocher®, Raffaello®, Kinder Bueno® e Kinder Surprise®. À medida que o amor pelas nossas marcas continua a crescer, o mesmo acontece com nosso alcance global. Representado em mais de 50 países e com produtos vendidos em mais de 170, o Grupo Ferrero é amado por gerações em todo o mundo. O segredo do nosso sucesso global? 40,000 funcionários dedicados, que celebram o cuidado e a qualidade para criar um negócio, carreiras e marcas das quais nos orgulhamos. Junte-se a nós e seja um deles!A Ferrero está comprometida em construir uma cultura diversificada e inclusiva, na qual todos os funcionários se sintam bem-vindos e apreciados e tenham oportunidades iguais. Acreditamos que todo o nosso pessoal tem o mesmo talento à sua maneira. Ao nutrir a curiosidade e as habilidades naturais de nossos funcionários, fornecemos a eles, geração após geração, os meios para ter sucesso pessoal e profissional, permitindo que eles planejem sua jornada na Ferrero. A diversidade de nossos talentos é o que torna nosso ambiente de trabalho multicultural, inovador e altamente recompensador.Sobre esta posição:Responsible for the development of the Category. Through the understanding of the shoppers, categories and a needed knowledge of the brand plans, develop national category plans that includes a visibility strategy by brand and price promotions calendar. During the exercise is responsible as well to develop the POS materials, balancing well the trade-offs between scale gains and retail environment needs, monitor the business through detailed and disciplined analysis from different sources, being able to diagnose issues and propose action plans and lead the S&OP process from the Category perspective. Generate strong category insights throughout the year. Also responsible for the Easter as the PMO of the event.Principais responsabilidades:Category and Shopper Understanding
Based on different sources, such as trainings, surveys, market data, etc, develop a strong and complete category and shopper understanding as an enabler to prepare the category plan and run properly the activities during the exercise.
Category Plan
Coordinate Category Plan for the brands aligned with the consumer activities with visibility and price promo (ensuring positive ROI) with the aim to develop the KInder Kids category with specific actions for its segments in a susteinable way. Discuss the trade-offs in terms of implementations with Channel and RTM managers to ensure the feasibility of the plan.
Business Monitoring
Monthly detailed performance analysis of the categories using different sources such as Nielsen, Customers Sell-Out, Distribution, Stocks, My Perfect Store, correlating KPIs, identifying points of opportunities and developing action plans with Channel and RTM Managers.
S&OP
Following the guidelines, build the volumes for the year with Marketing through the building blocks targets calculation and alignnment. During the exercise, using the Business Monitoring and Post-Mortems, understand the actual versus plans and recalculate the YTG, ensuring the accuracy of the plan, providing the necessary volume for the market.
POSM Development
Develop the Temporary and Permanent POS Material, ensuring the best communication for the brand and the shopper, an adequate volume of products and solutions for the different retail environment.
Category Insights
Develop Selling Stories and Argumentations to support the team to implement Events, Innovations, Special Executions, etc, using for this the Category and Shopper Understanding.
Promotions Management
Monthly deep control of the Promotion investment versus the plan, ensuring the correct phasing and the correct utilization.
Project Management
PMO of the Easter event ensuring all governance, communication and alignment - and as final deliverable that all steps happens properly and on time.Quem buscamos:Experiência2 a 4 anos
Formação/Cursos Superior completo
ADM / Engineering / Communication / Advertising / Marketing
Conhecimentos específicosCategory Concepts
Analytical and technical skills
Stakeholders Management
Project ManagementComo ser bem-sucedido na sua função e na Ferrero:Os consumidores, a qualidade e o cuidado estão no centro de tudo o que fazemos. Então, para ter sucesso na Ferrero, você apenas precisa ser tão focado no consumidor e no produto como nós, dedicando-se a gerar ótimos resultados para consumidores de todo o mundo.

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