
Project Quality Leader - São Paulo
- São Paulo - SP
- Permanente
- Período integral
- Review quality requirements, identify quality risks and define appropriate mitigation plans
- Assess quality assurance and quality control requirements and detection of deviations
- Support Tendering Managers on estimating the resources (hours + costs) needed for the project quality
- Prepare Project Quality Plan (PQP) and Project Quality Control Plan / Inspection Test Plan (PQCP / ITP) and/or any additional quality documents required by the customer.
- Review quality tender specifications qualification
- Participate in the tender & project kick-off, as well as to the Project review governance when quality is necessary
- Coordinate creation, completion and approval of quality documentation
- Monitor performance metrics to track quality performance throughout the project lifecycle
- Conduct internal assessments, inspections and audits to assess the compliance with project quality standards
- Coordinate the correction and prevention actions for project non-conformities, lead communication and problem solving with customer
- Identify areas for improvement (on project level) and coordinate corrective & preventive actions for project quality issues as per SE directives.
- Ensure compliance with the existing quality and customer satisfaction processes & train team members on quality processes and procedures
- Lead customer interviews during project execution, collect regularly customer feedback & build action plan to ensure customer satisfaction
- Lead or contribute to cross analysis of project quality KPIs .Lessons Learnt, offers and solutions quality
- Lead or contribute to customer interviews to collect and analyze feedback
- Provide expertise, guidance and support to project teams on quality-related matters based on previous project quality experience
- Contribute to developing, implementing and improving quality assurance and quality control processes
- Participate, for support as quality SME, in the supplier qualification process which is led by Supply Chain
- Plan and lead quality training and awareness program for project teams
- Participate in the Quality community (PQL, QMS, etc.) (events, training, etc.)
- Excellent communication and negotiation skills and capability to obtain buy-in
- Demonstrate leadership and collaboration abilities in multiple business, complex cross functional and multicultural environment
- Analytical and problem-solving skills to identify quality issues and implement corrective actions.
- Leadership and conflict management abilities to guide and motivate project teams towards achieving high quality project.
- High attention to detail to ensure thorough quality assessments and documentation.
- Demonstrate proactivity approach to continuous improvement and adherence to quality standards.
- Ability to execute on challenging time constraints, prioritize, and manage indirect resources in a matrix organization
+13% de crescimento orgânico Mais de
150.000 funcionários em mais de 100 países
#Número 1 no Global 100, as empresas mais sustentáveis do mundoTem de submeter uma candidatura online para ser considerada para qualquer posição connosco. Esta posição será afixada até ser preenchida.A Schneider Electric aspira a ser a empresa mais inclusiva e atenciosa do mundo, oferecendo oportunidades equitativas a todos, em todos os lugares, e garantindo que todos os funcionários se sintam valorizados de forma única e segura para contribuir com o seu melhor. Refletimos a diversidade das comunidades em que atuamos, e a "inclusão" é um de nossos valores fundamentais. Acreditamos que nossas diferenças nos tornam mais fortes como empresa e como indivíduos, e estamos comprometidos em promover a inclusão em tudo o que fazemos.Na Schneider Electric, mantemos os mais altos padrões de ética e conformidade, e acreditamos que a confiança é um valor fundamental. Nossa Carta de Confiança é nosso Código de Conduta e demonstra nosso compromisso com ética, segurança, sustentabilidade, qualidade e cibersegurança, sustentando todos os aspectos de nosso negócio e nossa disposição para agir e responder com respeito e boa fé a todos os nossos stakeholders. Você pode saber mais sobre nossa Carta de Confiança .A Schneider Electric é um Empregador de Oportunidades Iguais. Nossa política é fornecer oportunidades iguais de emprego e avanço nas áreas de recrutamento, contratação, treinamento, transferência e promoção a todos os indivíduos qualificados, independentemente de raça, religião, cor, gênero, deficiência, origem nacional, ancestralidade, idade, status militar, orientação sexual, estado civil ou qualquer outra característica ou conduta legalmente protegida.