
Customer Service Representative
- São Paulo - SP
- Permanente
- Período integral
- Autonomy in ways of working.
- Best-in-class colleagues, expertise and collaboration tools that let you perform at your best.
- Developing market intelligence and evaluating potential customers
- Friendly, international atmosphere
- Analyze and schedule customer orders of local distribution (Brazil/Chile), as well as handle them together with internal areas with the assistance of the Sales area, if necessary;
- Issue local invoices / facturas related to products from our local manufacturing sites or warehouses when needed through the system (sales, shipments, transfers, returns and refunds);
- Handle requests for special invoices related to assets, repairs, disposal, specific shipments, transfers;
- Monitor deliveries of cargo dispatched from units, when necessary;
- Operate deliveries or open delivery requests for billing via reports extracted from the system;
- Manage and electronically archive customer order confirmations;
- Create/update procedures relevant to activities, as well as represent our group in quality audits carried out at the plant;
- Answer to non-conformities related to the customer service and contracts area (when applicable);
- Keep the area's monthly indicators updated (cut-off - quarterly closing report, OTS - On Time Shipping, fixed cost, automation failures);
- Meet demands related to Kemira plants, when requested and relevant;
- Keep management system requirements updated (Synergi, Scope, other related demands).
- Bachelor degree in Administration or Logistics
- Inter-advanced English and Spanish;
- Experience with processes related to B2B customer's assistance
- Knowledge and experience with SAP and MS-Office
- Analisar e programar pedidos de clientes de distribuição local, bem como tratá-los junto às áreas internas com auxílio da área de Vendas;
- Emitir notas fiscais dos produtos da unidade ou armazéns através do sistema (vendas, remessas, transferências, devoluções e reembolsos);
- Processar solicitações de faturas especiais relacionadas a ativos, reparos, descarte, remessas específicas, transferências;
- Acompanhar as entregas de cargas despachadas das unidades;
- Monitorar entregas ou abrir solicitações para faturamento via relatórios extraídos do sistema;
- Gerenciar e arquivar eletronicamente as confirmações de pedidos dos clientes;
- Criar/atualizar procedimentos as área, bem como representaa a área nas auditorias de qualidade;
- Responder as não conformidades relacionadas à área de atendimento e contratos;
- Manter atualizados os indicadores mensais da área atualizados;
- Atender demandas relacionadas às plantas Kemira, quando solicitado e relevante;
- Manter atualizados os requisitos do sistema de gestão (Synergi, Scope, demais demandas relacionadas).
- Autonomia nas formas de trabalhar.
- Os melhores colegas, experiência e ferramentas de colaboração que permitem que você tenha o melhor desempenho.
- Desenvolvimento de inteligência de mercado e avaliação de potenciais clientes.
- Atmosfera amigável e internacional.
- Graduação em Administração de Empresas ou Logística.
- Inglês intermediário/avançado.
- Experiência com processos relacionados ao cliente.
- Conhecimento e experiência com SAP e MS-Office.
SAP as service providerWe use the following session cookies, which are all required to enable the website to function:
- "route" is used for session stickiness
- "careerSiteCompanyId" is used to send the request to the correct data centre
- "JSESSIONID" is placed on the visitor's device during the session so the server can identify the visitor
- "Load balancer cookie" (actual cookie name may vary) prevents a visitor from bouncing from one instance to another